۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 381102

قاسم صرافان گفت: اگر صدای من به همه می‌رسید می‌گفتم که برای همسرتان شعر عاشقانه بخوانید، چون حضور شعر در خانه، روح خانه را لطیف می‌کند و علاقه‌مندی خانواده‌ها نسبت به هم را بیشتر می‌کند.

برای همسرتان شعر عاشقانه بخوانید

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از فارس، قاسم صرافان شاعر که میهمان «فرهنگسرای سرو» در نخستین نمایشگاه «فرهنگ و هنر تهران» واقع در پردیس سینمایی ملت بود، گفت: برای همسرتان شعر عاشقانه بخوانید، چرا که این اتفاق تأثیر شگفتی در زندگی شما خواهد داشت.

قاسم صرافان شاعر نام آشنای شعر آیینی در این جلسه گفت: من از سال ۸۹ تا کنون، اولین فعالیت‌های ادبی خود را با سازمان فرهنگی هنری شهرداری آغاز کردم و در اکثر محافل ادبی که با موضوع سبک زندگی و زندگی شهروندی برگزار می‌شد، شرکت کرده‌ام. من تاکنون تنها سه شعر طنز سروده‌ام که جملگی آنها در همین کنگره‌ها ادبی با موضوع فرهنگ شهرنشینی بوده است.  

او درباره حضورش در فرهنگسراها گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جای هنرمندان است و اگر بقیه شاعران حضور کمرنگ‌تری دارند، کم لطفی از خودشان است. من همیشه تمام سعی خود را به کار بسته‌ام تا در حد وسع خودم، چیزی که در حوزه زیبایی و هنر به ذهنم خطور می‌کند را به مردم شهرم ارائه کنم. 

او در ادامه به تأثیر شعر بر زندگی عموم مردم اشاره کرد و افزود: مردم ایران با شعر و ادبیات پیوندی دیرینه دارند. شعر در هر حوزه از جمله آیینی، عاشقانه و شعرهای اجتماعی می‌تواند در فرصت کوتاهی تأثیری شگرف بر ذهن مخاطبان بگذارد.

این شاعر شناخته شده کشور درباره سرودن اشعار عاشقانه گفت: امیدوارم مردم با خواندن شعر حالشان خوش شود و  به قول آرش شفاعی که مقدمه دو کتاب عاشقانه من «اتفاق» و «هـ» را نوشته، همین که با خواندن این شعرها انرژی بگیرد و برای لحظه‌ای حتی مشکلاتی که همه ما کم و بیش با آنها دست به گریبانیم را فراموش کند برای ما صدقه جاری است و به عقیده من وظیفه شاعر همین است.

قاسم صرافان تاکید کرد: اگر صدای من به همه می‌رسید می‌گفتم که برای همسرتان شعر عاشقانه بخوانید، چون حضور شعر در خانه، روح خانه را لطیف می‌کند و علاقه‌مندی خانواده‌ها نسبت به هم را بیشتر می‌کند. از اینکه عاشقانه سرودم به شدت راضی‌ام چرا که بسیاری از خانواده مذهبی به این دلیل که نام من برایشان آشنا بوده، کتاب‌های من را خریداری کرده‌اند، خوانده‌اند و حالا از بر برای یکدیگر می‌خوانند و چه موهبتی از این بالاتر که قلب دو فرد به واسطه کلام تو به هم نزدیک‌تر شود.

او اضافه کرد: ما نیاز داریم تا خانواده‌ها را بی واسطه به دیدن زیبایی‌ها و عاشقانه‌ها دعوت کنیم و بهترین نهاد برای این اتفاق فرهنگسراها هستند، چرا که در نزدیکی محل زندگی آدم‌ها قرار دارند. این اتفاق به این دلیل مهم است که اصلی‌ترین نهاد اجتماعی خانواده است و اگر در این فضا اتفاقات مثبتی بیافتد، می‌تواند تا حد زیادی در فضای کار، اجتماع و تعامل ما در سطح شهر هم تأثیر بگذارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.